Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών
Το τμήμα Ειδικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης της Ευχέρειας ασχολείται με την αξιολόγηση και αποκατάσταση των Μαθησιακών Δυσκολιών σε παιδιά ηλικίας 4-18 ετών. Ο τομέας απαρτίζεται από πλήρως καταρτισμένους ειδικούς παιδαγωγούς με μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι εποπτεύονται από τον υπεύθυνο του τμήματος.
Αρμοδιότητες των παιδαγωγών του τμήματος είναι η αξιολόγηση, διάγνωση και αποκατάσταση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Ως Μαθησιακές Δυσκολίες ορίζονται τόσο οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες όπως Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Δυσορθογραφία και Δυσαναγνωσία όσο και οι Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες που μπορεί να προκύπτουν από χαμηλό νοητικό δυναμικό ή ψυχοσυναισθηματική ανωριμότητα. Επίσης Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να παρουσιάζουν παιδιά με ΔΕΠ-Υ, παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού καθώς και παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή.
Ρόλος και καθήκον του Ειδικού Παιδαγωγού είναι η πλήρης αξιολόγηση (τυπική και άτυπη) και ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου προγράμματος ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης/αποκατάστασης, το οποίο οφείλει να επαναξιολογεί και να επαναπροσδιορίζει ανά εξάμηνο.
Ο Ειδικός Παιδαγωγός είναι υπεύθυνος για την αποκατάσταση δυσκολιών στους τομείς της φωνολογικής επίγνωσης, ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας, αναγνωστικής κατανόησης, λεξιλογίου, παραγωγής γραπτού λόγου, συγκέντρωσης προσοχής και βελτίωσης ακουστικής και οπτικής μνήμης καθώς και της μαθηματικής σκέψης.
Για κάθε έναν από τους παραπάνω τομείς σχεδιάζει και εφαρμόζει πρόγραμμα παρέμβασης με βραχυπρόθεσμους στόχους τους οποίους διδάσκει με πολυαισθητηριακές μεθόδους, χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, δημιουργία εξατομικευμένων ασκήσεων και ανάλυση σε βήματα.
Η διαδικασία αποκατάστασης συμπληρώνεται μέσα από τη συνεργασία του ειδικού παιδαγωγού με την υπόλοιπη διεπιστημονική ομάδα, το δάσκαλο του παιδιού, τα ΚΕΔΔΥ, άλλους ειδικούς και απαραίτητα τους γονείς.