Οι ομάδες λειτουργούν ενισχυτικά στο ατομικό θεραπευτικό πρόγραμμα του παιδιού και μπορούν, μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση, να συντελέσουν στην επίτευξη στόχων που έχουν σχέση με τη συμπεριφορά του παιδιού, τη μαθησιακή του πρόοδο αλλά και την αποκατάσταση των δυσκολιών στο λόγο.

Οι ομάδες ενισχύουν θετικά το παιδί να συμμετέχει σε διάφορες διαδικασίες που ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Μέσα από τις διαδικασίες αυτές το παιδί αποκτά ικανότητες όπως να μάθει να ελέγχει το σώμα του και συγχρόνως το συναίσθημα του, να κυριαρχεί στους φόβους του, για να μπορέσει να τους απελευθερώσει.

Το παιδί πειραματίζεται με τις αισθήσεις του, το σώμα του, την φαντασία του, μαθαίνει να συνταιριάζει το πραγματικό με το φανταστικό, να βρίσκει νέες λύσεις οι οποίες να το οδηγήσουν σε νέες εσωτερικές και εξωτερικές εμπειρίες.

Το παιδί παίζοντας με τους άλλους , μαθαίνει να τους πλησιάζει, να έρχεται σε επαφή και να συνεργάζεται μαζί τους, μέσα από την πράξη να αποδέχεται όρια και περιορισμούς. Μαθαίνει να υποχωρεί ή να διεκδικεί αν χρειαστεί, να υπολογίζει και να σέβεται τα μέλη της ομάδας.

Στην Ευχέρεια οι «ομάδες» ξεκινούν συνήθως τον Ιανουάριο και οι πιο δημοφιλείς είναι :

  • ομάδα προετοιμασίας νηπίων για την Α’ δημοτικού
  • ομάδα ΔΕΠ-Υ (Διάσπασης Προσοχής – Υπερκινητικότητας)
  • ομάδα επικοινωνίας – αλληλεπίδρασης για παιδιά στο φάσμα ΔΑΔ
  • ομάδα επικοινωνίας – αλληλεπίδρασης για εφήβους με Αυτισμό ή Νοητική Υστέρηση