Η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο Αττικής.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας (Κατεύθυνση Παιδαγωγική) του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού (Μaster of Science) από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας με τίτλο «Αναπτυξιακές Διαταραχές» και έχει πραγματοποιήσει διπλωματική έρευνα με θέμα τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) στα ελληνικά σχολεία. Στην Μ. Βρετανία εκπαιδεύτηκε επίσης στις τεχνικές PECS και TEACCH που βοηθούν στην επικοινωνία με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Έχει ολοκληρώσει δύο ετήσια προγράμματα εξειδίκευσης, πρώτα για τη διάγνωση και στη συνέχεια για τις στρατηγικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, έχει εκπαιδευθεί στην εκμάθηση της ορθογραφίας για παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες μέσω της εικονογραφημένης μεθόδου «Μαυρομμάτη».

Έχει αποκτήσει επάρκεια από τον καθηγητή Ι. Παρασκευόπουλο για τη χορήγηση του διαγνωστικού τεστ μαθησιακών δυσκολιών «Αθηνά». Ακόμη, είναι εξουσιοδοτημένη συνεργάτης για την χορήγηση του τεστ σχολικής ετοιμότητας «Α τεστ». Επίσης, έχει εκπαιδευθεί στην Ψυχοπαιδαγωγική διάγνωση μέσα από προβολικές δοκιμασίες – Παιδικό Ιχνογράφημα. Επιπροσθέτως, είναι πιστοποιημένη ώστε να χορηγεί το τεστ επαγγλεματικού προσανατολισμού «Άριστον Τεστ».

Έχει αποκτήσει σημαντική εργασιακή εμπειρία, συνεργαζόμενη ως Ειδική Παιδαγωγός με κέντρα και φορείς Ειδικής Αγωγής, όπου αναλαμβάνει την εκπαίδευση παιδιών όλων των ηλικιών με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, δυσαριθμησία, αυτισμό και διάσπαση προσοχής. Τα τελευταία χρόνια, έχει αναλάβει την παράλληλη στήριξη παιδιών σε δημόσια δημοτικά σχολεία.

Έχει συνεργαστεί με το περιοδικό «Γονείς εν δράσει», αρθρογραφώντας για παιδαγωγικά θέματα.

Παράλληλα, συνεχίζει να επιμορφώνεται και να ενημερώνεται για τις εξελίξεις στον τομέα της ειδικής αγωγής, παρακολουθώντας συνέδρια και σεμινάρια.

Η εκπαιδευτική της πρακτική περιλαμβάνει ένα συνδυασμό εξατομικευμένης στοχοθεσίας – παρέμβασης για το παιδί και οικογενειακής συμβουλευτικής.

Αν το παιδί δε μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με ένα τρόπο που θα μπορεί να μάθει.